пр. В. Лобановського 6А, офіс 145

UA

RU
31.10.2018 Інструменти для вивчення, Статті
I’m good, I’m smart, I’m important! Як написати ідеальне резюме
Ви знайшли вакансію в омріяній іноземній компанії.
Ви день і ніч репетируєте можливі відповіді на можливі запитання рекрутера.
Але чи достатньо добре презентує вас ваше резюме?
Перенасичення ринку працевлаштування в деяких сферах (зокрема, в IT, маркетингу, рекрутингу) призвело до того, що на більшість вакансій приходить сотні заявок. Знаєте, скільки в середньому рекрутер витратить на читання вашого резюме? 6 секунд. І це у випадку, якщо в ньому буде достатньо ключових слів, які дозволять документу опинитись у черзі на людський погляд. В іншому випадку воно буде архівовано автоматизованою системою пошуку кандидатів(ATS) і ви, скоріш за все, навіть не дочекаєтесь електронного листа про відмову. Але досить похмурих картинок! Поговоримо про те, як написати резюме так, аби навіть 6 секунд вистачило, щоб переконати рекрутерів познайомитись із вами ближче.

Структура і довжина

Як ви думаєте, скільки слів може прочитати людина за 6 секунд? Правильно, небагато. Тож ваше резюме має бути дуже візуальним і вміщатись на одну сторінку тексту. Якщо навіть Цукерберг та Маск помістились на одну сторінку, ви теж зможете, точно.
Щоб зробити ваше резюме максимально візуальним, потрібна структура:
  • Заголовок. Це ваше ім’я та контакти, які допоможуть рекрутеру зв’язатись з вами чи подивитись ваш профіль у соцмережах.
  • Мета чи підсумок вашої професійної діяльності. Тут доречно написати, яку посаду ви прагнете здобути, а також що саме якості вашого характеру та професійний досвід можуть привнести у дану роль.
  • Тіло. Тут ви описуєте свої професійні здобутки та освіту. Добре подумайте, які саме факти вашої робочої біографії чи освіти особливо підходять під посаду, на яку ви подаєтесь, та напишіть їх першими. Для посад, на яких ви працювали, не забудьте подати наступну інформацію:
    1. Назву компанії. Якщо компанія не надто відома, тоді не завадить дати короткий опис основного напряму діяльності.
    2. Посаду та дати зайнятості.
    3. Короткий опис робочих обов’язків.
    4. Один чи два досягнення.
Для більшості компаній освіта відіграє другорядну роль, тому відведіть її опису мінімальне місце.
Якщо у вас наявні пробіли у кар’єрі, чесно поясніть, що перервали кар’єру, аби почати бізнес, виховувати дитину чи піклуватись про хворого родича. Якщо ж залишити ці проміжки без пояснень, рекрутери можуть припустити найгірше.
  • Інше. Ви активний волонтер? Були капітаном університетської команди «Що?Де?Коли?»? Знаєте Photoshop? Подумайте, які саме сертифікати поза вашою роботою можуть вразити потенційного роботодавця та подати вас у вигідному ракурсі.

Загальні поради:

Не прикріпляйте фото, якщо роботодавець не пише цього в описі вакансії.
Яким би парадоксальним це не здавалось, але фотографія відволікає увагу роботодавця від ваших професійних досягнень. Так вже влаштоване людське око – воно притягується до обличь.
Перевірте резюме на наявність орфографічних помилок.
Більшість роботодавців відкладуть резюме, у якому більше одної орфографічної помилки. Тож перечитайте ваше резюме один раз, а потім перечитайте його задом наперед, аби переконатись, що жодна помилка в нього не пролізла. Якщо це можливо, дайте перечитати викладачу англійської або носію мови.
Використовуйте «сильні» дієслова
Можна написати так: I was in charge of a marketing team that showed excellent performance.
Хоча сам по собі факт вражаючий, це речення не матиме такого ефекту через розмитість формулювання. А ось те саме речення з використанням «сильних» дієслів:
I directed and trained a marketing team that surpassed their targets.
А ще доречнішим буде використати цифри – так ваш майбутній роботодавець матиме змогу точно уявити, наскільки вражаючими були ваші досягнення на попередній посаді:
I directed and trained a marketing team that surpassed their targets by 133%.
А можна підсилити та зробити це твердження більш прямим, прибравши займенник:
Directed and trained a marketing team that surpassed their targets by 133%.
Минулий час
Використовуйте минулий час для опису попередніх посад. Якщо ж ви ще досі працюєте, можна описати посаду у теперішньому часі.
Використовуйте ключові слова
Ключові слова – це те, що допоможе вам пройти перший круг автоматизованого відбору придатних резюме. Для того, щоб їх правильно підібрати, необхідно уважно прочитати опис вакансії на сайті роботодавця та виділити ключові слова, а потім вставити їх у власне резюме. Втім, не варто спеціально «підганяти» під них власні навички та перебільшувати свої вміння. Будьте чесні. Але вражайте.
Мотиваційний лист – не привід для хвилювання
Якщо ви подаєтесь на технічну посаду, можете сильно не хвилюватись про мотиваційний лист. Більшість рекрутерів трактують його як те саме резюме, тільки одягнене в красиві слова. На відміну від резюме, експерти не радять правити мотиваційний лист під кожну вакансію, адже шансів бути прочитаним у цього документа небагато.
Дайте своєму резюме правильну назву
Аби мінімізувати ризик загубитись у автоматизованій системі пошуку, замість «resume.doc» або «resume1.pdf» дайте документу адекватну назву, як-от «Liudmyla_Kryvonos_resume_November_16_2016.pdf».
Встановіть контакт з рекрутером
Робота рекрутера включає в себе присутність на ярмарках вакансій, профільних семінарах і навіть – сюрприз-сюрприз! – у місцевих барах під час щасливих годин. Перетворюватись на вистежувача не треба, але використати зайвий шанс для знайомства ніколи не завадить. А фото можна пошукати в LinkedIn.
Пошук роботи та написання резюме – це ніколи не просто. Та не завадить пересвідчитись, що ваше резюме дійсно добре вас «продає». Цінуйте час рекрутерів, і готуйтесь до шаленого успіху під час інтерв’ю!

Література:

Підписатися на розсилку

Підпишись на нашу розсилку!
Будь в курсі всіх новин і знижок в навчальному центрі Cambridge club

Розкажи про цей сайт друзям!